Hos oss på Idbild.se handlar du tryggt & säkert

Frågor & Svar

Hur många bilder ingår?

Det beror på vilken produkt du köper. Du ser alltid på resp. produktsida hur många bilder som ingår för just den produkten. Du kan köpa till fler som tillval.

Kan ni leverera en digital bild?

Absolut. Detta är ett tillval som du väljer till på produktsidan.

Vilken leveranstid har ni?

Alla ordrar skickas inom 2 helgfria arbetsdagar.

Hur vet jag att min bild är bra nog?

Det är något som vi kontrollerar åt dig. Skulle din bild vara av för dålig kvalité eller ha andra brister kontaktar vi dig.

Ska jag skicka in en bild i färg eller svartvitt?

Det bästa är om du kan skicka in en färgbild. Du kan sedan på resp. produktsida välja hur du vill ha din bild levererad. Notera att du för visum- och passbilder alltid måste skicka in en färgbild. Svartvit bild kan skickas in för körkort och andra svenska id-handlingar.

Vad händer om min bild inte blir godkänd?

Vi garanterar alltid att en 100% godkänd bild skickas till dig. Skulle det mot förmodan visa sig att bilden ändå inte blir godkänd har du alltid rätt till reklamation. Kontakta oss för att göra en reklamation.

Får jag bära glasögon på bilden?

Det är rekommenderat att du inte bär glasögon på bilden när du fotograferar dig. Det är ok att bära glasögon på bilden ENDAST om bilden ska användas till id-kort eller körkort. Ska bilden användas till pass eller visum får du inte bära glasögon på bilden. Om du bär glasögon på bilden är det väldigt viktigt att det inte blänker i glaset. Båda dina pupiller måste synas tydligt och får inte skymmas av varken blänk i glaset eller av bågarna.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Alla våra betalningar hanteras via Klarna. De erbjuder smidiga, snabba och säkra betalningar via faktura, kort, internetbank, delbetalningar, konto och sms.

Vad innebär er 100% Nöjd Kund-garanti?

Vår 100% nöjd kund-garanti innebär precis vad det låter som. Dvs. om din bild mot förmodan inte blir godkänd skickar vi utan extra kostnad en ny order till dig efter att du skickat oss en ny bild. Vi kontrollerar alla inkomna bilder och säkerställer att de är godkända innan vi påbörjar vårt arbete.

Om vi anser att din bild inte kommer bli godkänd skickar du oss bara en ny bild. I de fall du vill åberopa en ny order behöver vi få se ett foto av det svar du har fått från ev. myndighet eller annan instans.

Tillkommer porto?

I vårt pris ingår inte porto. Porto tillkommer, exakt summa kan du se i kassan. Vi är billigast i vår bransch. Jämför själv.

Kostar det extra att få bilderna isärklippta?

Nej! Vi tar inget extra för att leverera bilderna isärklippta en och en. De flesta av våra konkurrenter tar extra betalt för detta eller levererar bilderna på ett ark. Oftast också till ett dyrare pris än oss.

Kostar det extra att få självhäftande bilder?

Nej! Vi tar inget extra för att leverera självhäftande bilder. Det ingår alltid i priset som är ett av marknadens lägsta pris. De flesta av våra konkurrenter tar extra betalt för detta eller levererar bilderna utan klister på baksidan. Oftast också till ett dyrare pris än oss.

Under jul- och nyårshelgerna har vi stängt alla dagar UTOM 23/12, 27/12, 30/12, 2-3/1. Ordrar som läggs under helgerna skickas ut så fort vi kan under de ovan nämnda dagarna. Normala öppettider fr. 6/1. God Jul & Gott Nytt År!
This is default text for notification bar